Få dine medarbejdere til at integrere deres fraværsstatus i kalenderen

Få dine medarbejdere til at integrere deres fraværsstatus i kalenderen

Lige meget hvor mange medarbejdere man er i virksomheden, kan det være rart at have adgang til de andres kalendere, så man kan se, hvornår de er på kontoret, og hvornår de er hjemme. Der findes mange forskellige kalendersystemer, og mange forskellige systemer til fraværsregistrering.  

Et system, der er rigtig smart er Bitabiz. Her kan man registrere sit fravær, ferie, afspadsering og lignende. Samtidig kan man overføre det til ens kalender. Det giver ens kolleger og ens chef et nemt overblik over, hvornår man er på kontoret, og hvornår man er væk. Når folk gerne vil indkalde en til et møde, kan de dermed altid se, hvornår man er ledig. 

Det er der selvfølgelig også flere andre kalendersystemer, der kan. Fordelen ved Bitabiz er, at systemet også kan samarbejde med ens lønsystem. Når folk har haft ferie eller været fraværende, bliver dataene automatisk overført til lønsystemet. Det gør dermed det at udbetale løn meget nemmere. Man behøver ikke at have en medarbejder, der bruger flere dage på at sidde og overføre det til lønsystemet. Bitabiz klarer hurtigt det hele for en.

Det er særligt smart, hvis man har timelønnede medarbejdere. De skal jo netop ikke have løn for de timer, de er fraværende eller holder ferie. Samtidig er det rart at vide, hvornår man kan indkalde sine timelønnede medarbejdere til møde. Det kan være, at ens timelønnede medarbejdere ikke har faste arbejdstider, men bare skal lægge for eksempel 25 timer mellem mandag og fredag. Hvis medarbejderne så lægger ind, hvornår de ikke er der, kan man nemt se, hvornår de regner med at være der de 25 timer. 

Bitabiz er dermed på mange måder med til at gøre hverdagen nemmere for både ledere og medarbejdere. Systemet fungerer på en række forskellige platforme. Det er både computer, tablet og mobil. Ens medarbejdere behøver derfor ikke at være på arbejdspladsen for at fraværsregistrere sig i systemet. Det samme er tilfældet, hvis de er syge. Når de har givet besked om, at de ikke kommer på arbejde på grund af sygdom, kan de gå ind i systemet og skrive ind, at de er syge den dag. Det kan også være med til at give dig som leder en statistik over, hvor ofte dine medarbejdere er syge. Hvis dine medarbejdere bare sender en mail eller en sms, kan det være svært at danne sig et klart billede over, hvor ofte de er syge. Det er meget nemmere med et elektronisk system som Bitabiz. 

Comments are closed.